Klubben

Dagsholm Golfbana, som ligger i Färgelanda kommun byggdes och blev helt klar 1991. Bygget pågick mellan 1988-1991.
Driving rangen invigdes i mitten på augusti 1989. Första slaget slogs på banan den 29 juni 1991 och hela banan öppnades för omgivningen dagen efter, den 30 juni 1991. Den officiella invigningen var dock inte förrän den 16 augusti 1992 och de två personerna som fick äran att muntligt offentliggöra golfbanan var Hagge Geigert och Janne Ellerås, som avslutade invigningen på bästa sätt, ute på banan i en 9-hålstävling.
Banan har under åren utvecklats och är idag en riktigt härlig bana med kul variation där inget hål är det andra likt. Avstånd mellan Green och nästa tee är kort vilket ger korta rondtider. En annan uppskattad egenskap är att det är lätt att få starttider så man fort kommer ut och kan njuta av den härliga miljö som banan ligger i.