Medlemskap

LÄS HÄR FÖRST: Vi har en ny betalmetod.
Använd inte den gamla betallösningen med bankgiro. Se nedan för information.

Årsavgifter 2024

Bli medlem hos oss!

Tycker du om att spela golf och framförallt helst gör det hos oss så har vi en mängd olika medlemskapsformer du kan välja mellan beroende på din livssituation, så att du känner att du får ut allt du önskar av ditt medlemskap. Nedan står kostnaderna för nuvarande spelår samt en beskrivning av de olika formerna.

Årsavgifter 2024

Senior______________________________________________________6100:-

Senior Vardag_____________________________________________4950:-

Ny medlem_________________________________________________4500:-

Ny golfare (medlemskap+kurs)___________________________4700:-

Ungdom äldre 27-29 år____________________________________4500:-

Ungdom yngre 22-26 år___________________________________3400:-

Junior äldre 17-21 år_______________________________________1700:-

Junior yngre 0-16 år________________________________________600:-

Distansmedlemskap________________________________________3500:-

Greenfeemedlemskap (ingår 5 spel, därefter greenfee.)__2800:-

Familj (2 vuxna+juniorer boende på samma adress)______12900:-

Medlemskapsformer

Senior
Seniormedlemskapet är ett fullvärdigt medlemskap och ger tillgång till Dagsholms och BDGF’s greenfeeöverenskommelse.

Senior Vardag
Senior Vardag är ett medlemskap som ger dig spelrätt alla helgfria vardagar och ger tillgång till Dagsholms egna överenskommelser på vardagar dock ej BDGF:s generella greenfeeöverenskommelse.

Ny medlem
Som ny medlem får du samma förmåner som seniormedlemskapet, men denna medlemsform finns endast tillgänglig för de som inte haft något medlemskap hos oss under de föregående två åren.

Ny golfare
Som ”ny golfare” får du samma förmåner som seniormedlemskapet samt en introduktionskurs.

Ungdom (yngre & äldre) 22-29
Om du är mellan 22-29 år gammal är ungdomsmedlemskapet rätt val för dig. Det är ett fullvärdigt medlemskap och ger tillgång till BDGF’s greenfeeöverenskommelse.

Junior Äldre 16-21
Denna medlemskapsform är ett fullvärdigt medlemskap precis som Seniormedlemskapet, fast det går bara att nyttja för de som är mellan 16 och 21 år gamla.

Junior Yngre 0-15
Denna medlemskapsform är ett fullvärdigt medlemskap precis som Seniormedlemskapet, fast det går bara att nyttja för de som är mellan 0 och 15 år gamla.

Distansmedlemskap
Du som bor minst 8 mil ifrån Golfbanan (vi har gått ifrån Eniros vägbeskrivning – kortast väg: https://kartor.eniro.se/?q=dagsholm+12) har förmånen att kunna välja detta fullvärdiga medlemskap.

Greenfeemedlemskap
Om du har en livssituation som förhindrar dig att spela golf på en regelbunden basis är detta medlemskapet för dig. Det ingår 5 spel (18 hålsrundor) därefter gäller vanlig greenfee.
Ger dig tillgång till Dagsholms egna överenskommelser på dock ej BDGF:s generella greenfeeöverenskommelse.

Familj
Är ni en hel familj som älskar golf så passar detta medlemskap perfekt för er. Det är ett fullvärdigt medlemskap som gäller för 2 seniorer samt alla familjejuniorer registrerade på en och samma adress.

Ålderskategorierna styrs av kalenderår, det vill säga om du under 2024 fyller 15 år så är du i grupp ”Junior Yngre” hela säsongen och fyller du 16 så tillhör du ”Junior Äldre”.

I årsavgiften ingår spelavgift (tillgång till Dagsholm Golfbana), medlemsavgift (medlemskap i Dagsholm Golfklubb), SGF och BDGF och golfförsäkring.

Betalning

Instruktionsfilm
– hur du betalar årsavgiften via Min Golf

Nedan är en instruktionsfilm som beskriver flödet för hur du som medlem betalar din årsavgift via Min Golf. Filmen går igenom steg för steg hur en betalning genomförs, vilka betalsätt det finns att välja på (kort, swish, faktura eller kredit) samt hur du får kvitto efter genomförd betalning.

Har ni inte golf-ID kan ni kontakta klubbordförande Lars-Åke Jansson, 070-560 31 30, så hjälper han er.
Logga gärna in på Min Golf (https://www9.golf.se/
) och kontrollera era telefonnummer och adressuppgifter. Ni kan själva justera en del av dessa.

Varmt välkomna till en ny härlig säsong på Dagsholm!